DE UITDAGING

Rabobank wil klanten aansporen na te denken over hun financiële toekomst. Een huis kopen is bijvoorbeeld niet meer zo vanzelfsprekend en je moet straks langer doorwerken, terwijl je pensioen mogelijk lager is.

De uitdaging voor de Rabobank is om klanten te stimuleren nu aan de slag te gaan met het geld dat ze straks nodig hebben. Hiervoor is de campagne Aanpakkers ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau 180Kingsday. Samen ontwikkelden we de commercials, online video’s en andere social media uitingen voor deze campagne.

Nieuwe Rabobank illustratiestijl

De animaties en illustraties in deze campagne zijn de eerste uitingsvorm van een groter project waar in60seconds de afgelopen maanden aan heeft gewerkt: de nieuwe illustratie- en animatiestijl voor Rabobank. Rabobank wil visueler communiceren, zowel intern als naar buiten toe. Door het visuele brein aan het werk te zetten wordt de vaak complexe informatie beter begrepen door klanten van de bank. Een eenduidige, bankbrede visuele stijl ontbrak echter. Rabobank vroeg in60seconds deze nieuwe illustratiestijl te ontwikkelen.

De nieuwe illustratiestijl wordt in de campagne Aanpakkers ingezet om drie proposities van de bank uit te lichten: Beleggen, Sparen en PinPin. Voor elk van deze proposities ontwikkelden we een animatie als visuele afsluiter van de televisiecommercials en online video’s. Ook ontwikkelden we verschillende online advertenties.

Transitie van droom naar werkelijkheid

Centraal in de nieuwe illustratiestijl staat het begrip ‘transitie’. De herkenbare blauwe en oranje merkvlakken, die Rabobank al jaren in haar huisstijl toepast, komen in de illustratiestijl tot leven. Deze tot voor kort statische vlakken, nemen elke mogelijke vorm aan en zorgen voor een visuele transitie van het ene beeld naar het andere.

Ook in de campagne Aanpakkers komen deze vloeiende oranje en blauwe kleurvlakken terug. Ze zijn het voorstellingsvermogen van de hoofdpersonages uit de commercials. Daarnaast zijn ze in staat om veranderingen te manifesteren en zo te laten zien hoe de droom van de personages – bijvoorbeeld eerder stoppen met werken – leidt tot een concrete actie, zoals beginnen met beleggen, met de hulp van Rabobank.

We gebruiken de vormen om de brug te slaan tussen de droom – zoals het huis willen kopen – en concrete actie, zoals sparen om dit te realiseren.

Het grote publiek gaat de nieuwe en visuele stijl van Rabobank de komende tijd nog veel zien. Niet alleen in commercials op televisie, maar ook op de telefoon of online als je een nieuw product gaat afsluiten. De bank zet hiermee een belangrijke stap naar meer heldere communicatie richting haar klanten.

Bekijk hier alle vier de commercials:

Team

Ontmoet het hele team ›

Uw gegevens

Uw bericht


Deadline

Budgetindicatie