OVER DE KLANT

Het Mobiliteitspanel Nederland (MPN) is een meerjarig onderzoek naar mobiliteit in Nederland. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) in samenwerking met Goudappel Coffeng, Universiteit Twente en TNS NIPO. Het MPN heeft als doel het in kaart brengen van de dynamiek in verplaatsingsgedrag van personen en huishoudens en de samenhang met persoonlijke veranderingen.

sector-transport

KLANTVRAAG

Het onderzoek is gebaseerd op 2000 huishoudens met een totaal aan 4000 respondenten. Iedere respondent vult jaarlijks gedurende drie dagen per jaar een dagboekje in. Met deze animatie geven we een kijkje in de eerste resultaten die zijn voortgekomen uit het Mobiliteitspanel. De hoofdonderwerpen zijn Sociale Contacten, Winkelen en Autogebruik in huishoudens.

illustratie-klantvraag

BEHAALDE RESULTATEN

In deze animatie proberen we een verband te leggen tussen het gebruik van Social Media (denk aan online dating en Facebook) op verplaatsingsgedrag in Nederland. Om deze onderwerpen te verbeelden hebben we een aantal nieuwe leden aan de MPN familie toegevoegd. Jessie, de oppas van Marcel en Sandra, haar vriendinnetje Sophie en haar date Vincent.

Stijl

Voor het MPN hebben we een speelse stijl en karikaturale karakters ontwikkeld waar respondenten zich goed mee kunnen identificeren en maakt het onderzoek tastbaar en begrijpelijk. De eerste animatie die we in deze stijl hebben ontwikkeld staat onderaan deze pagina.

illustratie-resultaat

Mobiliteitspanel Nederland

de eerste resultaten

Team

Ontmoet het hele team ›