Explanimation laten maken?
uitleg, promotie en vermaak in éénEen impactvolle explanimation laten maken, dat kan bij in60seconds! In 2009 waren we de animatiestudio die het begrip ‘explanimation’ introduceerde voor korte animaties met een verduidelijkend en promotioneel karakter. Vandaag de dag zijn we nog steeds het toonaangevende bedrijf op het gebied van explanimations en hebben we nog steeds een duidelijke focus op kwaliteit.
Uitgelichte explanimations
explanimations waar we trots op zijnOns Proces
Voor een duidelijke explanimationBij het maken van een explanimation hanteren we bij in60seconds altijd een duidelijk proces. Het betrekken van de klant, gebruiken van duidelijke werkdocumenten en uitwisselen van ideeën zijn hier onderdeel van.
Hiermee leveren we explanimations van de beste kwaliteit en zorgen we voor het behalen van de gewenste deadlines. Hieronder wordt het proces om een explanimation te laten maken uiteen gezet. Nog vragen? Neem contact op of bekijk de veelgestelde vragen.
-
Stap 1: Analyse
Informatie analyse
We beginnen het proces met een analyse van de inhoud van de explanimation. U heeft een ingewikkelde boodschap, en aan ons de uitdaging om dit behapbaar te maken in een explanimation. Om te zorgen dat wij eerst goed begrijpen waar de explanimation over gaat, nodigen we u uit voor een bespreking. Aan de hand daarvan en een aanvullend briefing-bestand stellen we een informatie analyse op. Hierin zetten we de kern en opbouw van de explanimation kort uiteen.
-
Stap 2: Concept
Stijlconcept
Nu we de materie begrijpen, kunnen we een creatief voorstel voor de vorm doen. Onze ervaren illustratoren bedenken welke stijl het best bij de stof past, en welke vorm de explanimation kan krijgen. Ideeën over de vertelwijze van de voice-over en de visuele stijl van de explanimation worden ook meegenomen in dit conceptvoorstel.
-
Stap 3: Storyboard
Storyboard & voice-overtekst
Op basis van de informatie analyse en het conceptvoorstel beginnen we met het schrijven van de voice-over en het tekenen van het storyboard. Op het storyboard zijn verschillende beelden te zien, met de voice-over eronder. Na het verwerken van feedback van de klant wordt dit het uitgangspunt van de explanimation.
-
Stap 4: Ontwerp
Vormgeven van de shots
In deze fase ontwikkelen we een visuele stijl voor de explanimation. Huisstijl, kleuren, animatiestijl; dit nemen we mee met het conceptvoorstel mee om een shot van het storyboard uit te werken. Vervolgens wordt het hele storyboard gedetailleerd uitgewerkt, na akkoord van de klant.
-
Stap 5: Animeren
Alles komt in beweging
De animatoren blazen leven in de illustraties door ze te laten bewegen. Ook geeft de stemacteur wiens stem het best bij de explanimation past leven aan de voice-overtekst. De animator draagt er zorg voor dat bewegingen mooi lopen op de tekst.
-
Stap 6: Sounddesign
Muziek & Geluiden toevoegen
In de fase van het sounddesign zetten we de puntjes op de i van explanimation. We doen een suggestie voor de muziek die onder de explanimation loopt, en voegen geluidseffecten toe. Een deur die sluit zonder geluid ziet er natuurlijk gek uit.
-
Stap 7: Implementeren
De doelgroep bereiken
De explanimation is klaar voor oplevering. We leveren de definitieve versie van de explanimation in verschillende formaten en groottes, zodat gebruikers van Mac en Windows op verschillende media de explanimation kunnen bereiken. Zo zorgen we ervoor de boodschap de doelgroep bereikt.
Explanimations van in60seconds Op maat gemaakte uitleg voor uw organisatie
Sinds de oprichting van ons bedrijf hebben we altijd een focus gehad op kwaliteit. In 2009 bedachten we de term 'explanimation', voor korte animaties waarin door middel van bewegende illustraties, begeleidt door een voice-over, complexe informatie wordt gecommuniceerd. We vinden we het een compliment dat de term explanimation een begrip is geworden en veel gebruikt wordt.
Vandaag de dag zijn we zijn we blij dat we nog steeds een focus op kwaliteit hebben. Alleen door onderscheidend te zijn, valt een explanimation op ten opzichte van de concurrentie. Een explanimation is nog steeds een doeltreffend middel om uw boodschap over te brengen, maar niet geheel nieuw meer. Reden te meer om te zorgen dat wanneer u een explanimation gaat laten maken, u een steengoede laat maken.
Wanneer een explanimation? Inzicht geven, uitleggen of promoten
Er zijn legio voorbeelden waarin een explanimation laten maken een goede keuze is. Om nieuwe producten uit te leggen of te presenteren of bijvoorbeeld om de eigen medewerkers te informeren over de visie of nieuwe bedrijfs proces. Om een complex idee op een begrijpelijke manier neer te zetten of een jaarverslag in een aantrekkelijk verhaal te gieten. Of het nu gaat om uitleggen, verduidelijken of inspireren, een explanimation kan dankzij de toevoeging van beeld en geluid een boodschap tot leven brengen.
Wat moet een explanimation kosten?Factoren die een rol spelen in de prijs
De prijs van een explanimation is afhankelijk van veel zaken. De lengte van de explanimation speelt een grote rol in de kosten van een explanimation. Ook de stijl waarin de explanimation wordt gemaakt bepaalt voor een groot deel de kosten. Een explanimation kan bijvoorbeeld in 2D of 3D worden uitgewerkt en bij beide technieken is natuurlijk zowel een eenvoudige, als uitgebreide stijl mogelijk. Wat betreft stijl hebben we het dan vooral over de uitstraling en complexiteit van beelden en beweging.
Ook het proces om te komen tot de uiteindelijke explanimation is prijsbepalend. Hoeveel correctieronden worden er bijvoorbeeld per fase gehanteerd? En verloopt het contact telefonisch of zijn er wellicht meerdere afspraken op locatie nodig?
Sommige bedrijven bieden aan om de klant zelf een voice-overtekst te laten schrijven, zelf het storyboard te laten tekenen of zelfs de voice-over in te laten spreken. Bij in60seconds zijn we daar geen voorstander van, maar zijn we ervan overtuigd dat onze klanten het meeste verstand van hun bedrijf, product of dienst hebben en dat copywriting, storyboarding en stemacteur een vak apart zijn.
Op onze website geven we nooit zomaar een richtbedrag, omdat de kosten van een explanimation sterk afhankelijk zijn van bovenstaande factoren en de specifieke wensen van de klant. Benieuwd wat een explanimation maken kosten moet? Neem contact op!