Doorwerken
AchmeaVerzekeraar Achmea heeft een nieuwe visie op werken ontwikkeld waarbij werknemers die hun werkplezier zijn verloren tegen dezelfde voorwaarden aan de slag kunnen bij een nieuwe werkgever. Om dit concept, dat “Doorwerken” is genoemd, uit te leggen maakten wij deze explanimation met Dirk in de hoofdrol.
OVER DE KLANT
Achmea is een van de grootste financiële dienstverleners en de grootste verzekeraar van Nederland en heeft een coöperatieve achtergrond. Achmea is het moederbedrijf van een aantal Nederlandse verzekeringsmerken, zoals Centraal Beheer Achmea, Interpolis, FBTO, Zilveren Kruis en Avéro Achmea. Ongeveer de helft van de Nederlandse huishoudens heeft een verzekering of pensioen van Achmea.
DE OPDRACHT
Veel oudere werknemers zitten niet meer goed op hun plek bij hun huidige werkgever. Motivatie voor het werk ontbreekt vaak, maar een nieuwe baan zoeken op je 58ste, dat valt nog niet mee. Behalve voor werknemers, is dit ook een probleem voor werkgevers. Achmea heeft een nieuwe visie op werken ontwikkeld waarbij werknemers die hun werkplezier zijn verloren tegen dezelfde voorwaarden aan de slag kunnen bij een nieuwe werkgever, die daarmee een nieuwe en ervaren werknemer kan aantrekken zonder de risico’s van het aannemen van een oudere werknemer.
BEHAALDE RESULTATEN
Om dit concept, dat “Doorwerken” wordt genoemd, uit te leggen maakten wij deze cartooneske explanimation met een vleugje humor en Dirk in de hoofdrol. Om duidelijk te kunnen laten zien welke veranderingen onze hoofdrolspeler in zijn werkzaamheden en emotioneel doormaakt hebben we de animatie uitgewerkt in een speelse lijnstijl waarin voldoende detail zit om de emoties van de personages naar voren te laten komen.