GES 2019
Ministerie van Buitenlandse ZakenDe Global Entrepeneurship Summit is een hoog aangeschreven internationaal evenement voor ondernemers, dit jaar georganiseerd door het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Amerikaanse overheid. Onder andere klinkende namen als Ivanka Trump, Prinses Maxima waren hierbij aanwezig. Aan in60seconds de vraag om voor en tijdens het evenement multimediale content te ontwikkelen. Hiermee moeten zowel gasten van GES – een select gezelschap – als een brede internationale doelgroep van ondernemers warm worden gemaakt voor het evenement.
de vraag
De klant vroeg om een breed scala aan content met name voor online en sociale kanalen. We produceerden video’s met statistieken per thema’s, educational content als interviews met ondernemers, pre-roll advertenties, en Twittercards met challenges van bedrijven als Philips waar start-ops op konden reageren. Daarnaast verzorgden we organisatorische content als timetables en stroomschema’s voor accreditatie.
Ook leverden wij geanimeerde grafische elementen als leaders, outro’s, wachtschermen en lowerthirds voor de livestream tijdens het evenement. Met een andere partner tenslotte, produceerden we reportages in de Global Launch Lounge waarin deals werden aangekondigd.
de uitdaging
Dit project draaide om de juiste balans tussen voorbereiding en flexibiliteit. Rondom een evenement als GES heb je immers als studio te maken met veel onzekere factoren. De content moet snel beschikbaar zijn, niet alle informatie is altijd beschikbaar of pas laat en de wensen veranderen. Daarnaast werken er veel verschillende partijen aan een dergelijk event.
Om snelle productie en kwaliteit te garanderen, zijn we dicht bij de huisstijl van GES gebleven. Wat kon, bereidden we vooraf voor – zaken als teasers, intro’s en wachtschermen.
Tijdens het evenement werkten we met een goed ingewerkt team op de productionfloor van het evenement. Zo zaten we dicht op het vuur. Voor videobeelden werkten we direct samen met Broekhuizen Wirtz/NEP en Blikfilm. Een hotline tussen onze projectmanger en GES tenslotte zorgde voor een lean-and-mean aanpak.
creatieve keuzes
We kozen voor energieke, flitsende bewegingen, ondersteund door muziek. Teksten in beeld hielden we bewust beperkt, aangezien veel gebruikers slechts een korte blik werpen op social media.
Daarnaast hebben we extra elementen als iconen toegevoegd aan de huisstijl, zoals iconen. Met een brede basis aan visuele elementen konden we vervolgens voor meerdere onderwerpen snel nieuwe visuals maken zonder consistentie te verliezen.
Van logo naar bewegende iconen
De logo’s en titels hadden een dubbele tekstlaag die vervolgens werden gehalveerd en gespiegeld in de drie huisstijlkleuren. Dit vormde het uitgangspunt bij het ontwerp van de iconen. Äfgesneden letters” vormen de basis van de iconen. Deze beperking dwong tot een creatieve en abstracte uitwerking.
We ontwierpen een variatie aan iconen. Voor Women Empowerment van een meer cliché beeld van een lipstick, tot een gebalde vuist.
Animatie speelt ook een belangrijke rol bij deze beeldtaal. Zo is het stilstaande icoon van de Blind Pitch enkele streepjes. Pas in beweging zie je dat het jaloeziën/”blinds’ zijn.