Resultaten mobiliteitspanel
Kennisinstituut MobiliteitsbeleidHet Mobiliteitspanel Nederland is een meerjarig onderzoek naar mobiliteit in Nederland. Het MPN heeft als doel het in kaart brengen van de dynamiek in verplaatsingsgedrag van personen en huishoudens en de samenhang met persoonlijke veranderingen. Wij maakten een animatie om de resultaten te visualiseren.
OVER DE KLANT
Het Mobiliteitspanel Nederland (MPN) is een meerjarig onderzoek naar mobiliteit in Nederland. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid (KiM) in samenwerking met Goudappel Coffeng, Universiteit Twente en TNS NIPO. Het MPN heeft als doel het in kaart brengen van de dynamiek in verplaatsingsgedrag van personen en huishoudens en de samenhang met persoonlijke veranderingen.
KLANTVRAAG
Het onderzoek is gebaseerd op 2000 huishoudens met een totaal aan 4000 respondenten. Iedere respondent vult jaarlijks gedurende drie dagen per jaar een dagboekje in. Met deze animatie geven we een kijkje in de eerste resultaten die zijn voortgekomen uit het Mobiliteitspanel. De hoofdonderwerpen zijn Sociale Contacten, Winkelen en Autogebruik in huishoudens.
BEHAALDE RESULTATEN
In deze animatie proberen we een verband te leggen tussen het gebruik van Social Media (denk aan online dating en Facebook) op verplaatsingsgedrag in Nederland. Om deze onderwerpen te verbeelden hebben we een aantal nieuwe leden aan de MPN familie toegevoegd. Jessie, de oppas van Marcel en Sandra, haar vriendinnetje Sophie en haar date Vincent.